Az alábbi blogcikkben bemutatjuk, hogy milyen lépések szükségesek a sikeres Hard Token aktiváláshoz az EESZT portálon, illetve a Cloudehr Orvosi Szoftveren belül.
A Hard Token egy fizikai jelszógeneráló eszköz, amely egyszer használatos kódot generál, így biztonsági kódként szolgál az EESZT-be való bejelentkezéshez. Ennek értelmében az elektronikus személyi igazolvány és a Mobil Token is helyettesíthető vele. Fontos kiemelni, hogy természetesen egyik eszköz sem zárja ki egymást, mindhárom verzió működőképes, használatuk csupán beállítás kérdése.
A Hard Token beállítás előfeltételei:
Stabil internetkapcsolat
Ügyfélkapu fiók
Aktív EESZT Ágazati Portál hozzáférés
A beállítás lépései:
1. Az EESZT ágazati portál megnyitása
A böngészőben nyisd meg az EESZT ágazati portált, majd a jobb felső sarokban kattints a „Bejelentkezés” gombra.
A „Bejelentkezés” gombra kattintást követően, a megjelenő képernyőn, az oldal alján válaszd a „Bejelentkezés Felhasználónévvel és Jelszóval” gombot.
2. Hard Token aktiválás és jelszó létrehozás
A „Bejelentkezés Felhasználónévvel és Jelszóval” gombra kattintást követően, a megjelenő képernyőn kattints az „Aktiválás” gombra.
Jó ha tudod!
A Tokenhez tartozó jelszót az „Aktiválás” funkcióval, az Ügyfélkapura történő belépés után minden felhasználó saját magának tudja beállítani!
Ezt követően a megjelenő oldalon kattints az „Ügyfélkapu bejelentkezés” gombra.
A következő oldalon add meg az Ügyfélkapu bejelentkezéshez használt felhasználónevet és jelszót, majd kattints a „Belépés” gombra.
Amennyiben még nem regisztráltál az Ügyfélkapu oldalára, a „Még nem regisztrált?” gombra kattintva megteheted elektronikus úton, illetve személyesen az okmányirodában, kormányablakban, az adóhatóság kiemelt ügyfélszolgálatain, egyes postai ügyfélszolgálatokon vagy külképviseleteken.
A következő megjelenő oldalon, a szöveges mezőbe kattintva, add meg az „EESZT azonosító - t” = Felhasználónevet.
Jó ha tudod!
Az „EESZT azonosító” = Felhasználónév, Orvos felhasználó esetében egy nagy “O” betűt és a pecsétszámot kell beírni. Nem orvos felhasználó esetében nagy “X”, vagy nagy “S” + szám, ezt az EESZT által küldött műszaki csatlakozás visszaigazolásáról szóló dokumentumban találod, az Admin felhasználó megjelölésénél.
Ezt követi a jelszó megadása, amit az adott felhasználó határoz meg.
A sikeres aktiválást egy rendszerüzenet fogja jelezni.
3. Belépés Hard Tokennel az EESZT ágazati portálra
A token aktiválása után próbaként lépj be az ágazati portálra, a „Bejelentkezés” gombra kattintva.
A „Felhasználónév” mezőbe írd be az aktiválás során megadott „EESZT azonosító - t” = Felhasználónevet, valamint a létrehozott jelszót és a Token által generált számsort, megjelenített ellenőrző kódot.
4. Hard Token beállítás a Cloudehr Orvosi Szoftveren belül
Miután megtörtént az EESZT ágazati portálon a Hard Token aktiválás, belépés utána már csak annyi dolgod van, hogy a szoftverben beállítsd az EESZT belépés eszközét.
Első lépésként nyisd meg a Cloudehr Orvosi Szoftvert, majd kattints a „Beállítások / EESZT” menüpontra.
A megnyitott oldalon görgess lefelé, az „Orvosok és Felhasználók" szakaszig, majd az adott felhasználó nevével egy sorban állítsd be azt az eszközt, amit az EESZT bejelentkezéshez szeretnél használni a szoftveren belül. A kiválasztott eszköz után kattints a képernyő alján található „Mentés” gombra.
A mentést követően a jobb felső sarokban található „EESZT" menüpontra kattintva jelentkezz be az EESZT-be.
Végül a felugró ablakban add meg az „EESZT azonosító - t = Felhasználónevet”, az aktiválásnál megadott jelszót, valamint a Hard Token eszköz kijelzőjén található egyszer használatos jelszót, majd kattints a „Belépés” gombra.
4. Mi a teendő akkor, ha sikertelen a Token aktiválás?
Amennyiben az aktiválás során a kapott rendszerüzenet sikertelen aktiválásra utal, akkor erről az EESZT helpdesket szükséges tájékoztatni az alábbi e-mail címre küldött levéllel (helpdesk.eeszt@aeek.hu).
A levélben a következő adatokat kell megadni:
Token eszköz GALT száma
„EESZT azonosító” = Felhasználónév
Felhasználó mobilszáma
Sikertelen aktiválás időbélyeg (nap, óra, perc)
A bejelentést követően a megadott mobilszámra az EESZT helpdesk egy jelszót fog küldeni, így az aktiválást már nem kell végrehajtania a felhasználónak.
Amennyiben szívesen olvasnál tőlünk további hasznos tippeket & trükköket, nézd meg többi bejegyzésünket is, vagy próbáld ki szoftverünket ingyenes próbaidőszakkal.
Comments